Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü fehva. Fakat bu dü fehva mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri bâtınin kritik olan bu dü fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu tasarmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha harisçalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı anlayışlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. Ayrıca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek bâtınin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu huzurlaştırmayı biraz daha harisçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Yani SEO bâtınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.

Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.

Bu dü sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir başka önemli fark da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu pozisyon farklıdır. SEO çtuzakışmaları daha doğal icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk akışı sağlamlar.

Bu dü fehva, bâtınerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise amaç daha ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.

Fakat bu erişmek değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha sağlıklı ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.