Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı topluluk süresince değeri olan , yetenek, hesap ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyönetmen.

Terbiye, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Terbiye; ferdin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmeslekme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı örgülabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:

“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına yaraşıklı ) bileğmeslekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık nazaran;

· Terbiye bir vetiretir.

· Terbiye sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde bileğmeslektirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğmeslekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Terbiye sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç ana öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Terbiye lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler kucakin ayrımsızdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran bileğmeslekebilir, ancak sürecin doğası bileğmeslekmez.

Terbiye kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biriyi filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna dair farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Terbiye, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmeslekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmeslekikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Terbiye, beşer kucakin ömür boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere yaraşıklı olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Terbiye sürecinin meslekletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri üzere mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Terbiye Türleri
Terbiye türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi başlamak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir plan ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendiliğinden vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Terbiye Sistemi
Terbiye, bir düzenek olarak ele hileındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç ana ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep süresince meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, imtihan skorları üzere mergup davranış bileğmeslekiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.